Свято-Тихоновский Преображенский женский монастырь

г. Задонск. Официальный сайт

Задонский Свято-Тихоновский Преображенский женский монастырь © 2015-2018

Сайт создан по благословению Высокопреосвященнейшего Никона,

митрополита Липецкого и Задонского.

Материалы подготовлены с любовью к Богу и монастырю насельницами

при помощи мирян и духовенства.

399200, Липецкая обл., г. Задонск, Свято-Тихоновский Преображенский женский монастырь

Тел. 8 (47471) 4-45-57. E-mail: skit-treby@yandex.ru

Официальный сайт Русской Православной Церкви / Патриархия.ru
Официальный сайт Елецкой епархии / el-eparhy.ru
Официальный сайт Свято-Тихоновского женского монастыря / zadonsk-skit.ru
Православие.Ru
Яндекс.Метрика
Липецкая митрополия - баннер
Задонский Рождество-Богородицкий мужской монастырь / zadonsk-monastyr.ru
Задонский Богородице-Тихоновский женский монастырь / tunino.ru

Чин пострижения

в великую схиму

   Хотяй святый великий ангельский образ прияти, в первых должен есть очистити свою совесть опасно, и вся своя исповедати пред своим духовным отцем согрешения, и от него совершенное разрешение прияти, и сице свою очистив совесть, приуготовляти себе ко причащению Святых и Божественных Таин Тела и Крове Господни, всяко якоже умираяй, ибо конечнее вторыми обеты отрицаяся мира, миру и всем мирским пристрастием умирает.

С вечера убо вносима бывают одеяния хотящаго прияти святый образ во святый жертвенник, и полагаются на подножии святыя трапезы.

На утрени же поется канон, емуже краегранесие:

Благоискусный конец, благоискусну ми сущу, Христе, подаждь.

Песнь 1. Глас 2. Ирмос:

Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Ко Твоему человеколюбию притекшаго, Христе, во святый образ ныне приходящаго, душевною любовию и мыслию любодобродетельною, Спасе, приими.

Под'яти ми Твое иго благое, Блаже, и бремя, Владыко, взяти сподоби, многих моих прегрешений бремя истощевая, яко Милостив.

Убегнути ми греховнаго поползновения, отныне благоизволи, содеянных мною безмерных прегрешений язвы очищая росою благодати.

Слава:

Нас ради в плоть оболкийся, и смерть о нас яко благоутробен восприимый, плотских осквернений очисти, Щедре, приступающаго к Тебе.

И ныне, Богородичен:

Прибежище и предстательницу, и покров Тя светел стяжахом, Богородицу Тя, Пресвятая, мудрствующии, и божественнаго зрения сподобляемся.

Песнь 3. Ирмос:

Утверди нас в Тебе, Господи, древом умерщвлей грех, и страх Твой всади в сердца нас поющих Тя.

Очисти, Христе, к Тебе притекающаго раба, и сего житию преподобных сподоби, благочестно и праведно пожити.

Преложение живота и претворение, образ божественный сей подаждь, и согрешением очищение быти, к Тебе приходящему верному рабу Твоему.

Едине Блаже, не хотяй смерти человеком, Милостиве, Твоего раба, Тебе припадающаго, лику святых сопричти.

Слава:

Ныне хотящаго Твоим путем шествовати, и житие избрати крестное, приим, очисти мя от прежних согрешений, Человеколюбче.

И ныне, Богородичен:

Евину клятву, Чистая, разрешила еси, рождши всем благословение неизсякаемое источившаго, Спаса миру, Мати Дево.

Седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари:

Хотящии, рече Господь, ити в'след Мене, отвержитеся мирских пристрастий, родителей родивших, чад же и жен, братий же и другов, сродник же и рабов, имений и домов, и приимите достоинство апостол Моих.

Песнь 4. Ирмос:

Услышах, Господи, слух Твоего смотрения, и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

Обращающагося приими мя, Слове Божий, яко блуднаго древле, и яко мытаря, Едине Человеколюбче.

Избавитель нам быв, Крестом мир искупил еси, темже Ти припадаю, избави мя, Владыко.

Знаменаннаго благодатию и светом Твоего богоразумия, словеснаго Твоего стада яви мя овча.

Слава:

Воздвигнувый Лазаря из мертвых, и мене умерщвленнаго греховным жалом, Владыко, оживи.

И ныне, Богородичен:

Благословенная Пречистая Мати Божия, Твоим мя предстательством и божественным покровом соблюди, Владычице.

Песнь 5. Ирмос:

Света Подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас, разве бо Тебе иного Бога не знаем.

Послушанием Твоим, Христе, наше яко Бог разрешил еси преслушание, и Царствия нам вход покаянием и верою показал еси.

Скончавшаго в небрежении житие зря мене, внимание прилежания пристави, Христе, правды оболк мя бронею.

Верою, паки порождения же банею, омыл мя еси от прародительныя клятвы, ныне же омый слез источниками, оскверненнаго лютыми грехопадении.

Слава:

Преклоншагося низу, и сляченнаго мя к земли, Владыко, страстным и смертоносным греховным бременем, Своею живоносною рукою исправи.

И ныне, Богородичен:

Равен сый Отцу по безначальному зраку, был еси нам равен, от неискусобрачныя родився Матере, Еяже молитвами, Богочеловече, спаси мя.

Песнь 6. Ирмос:

В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну, от тли, Боже, мя возведи.

Не презри создание Свое, Владыко, но креста Твоего благодатию спаси мя, и Честною Кровию, юже от божественнаго Твоего ребра источил еси.

Яко не суща первее создал еси, тако и погубляема мя грехи взыскав спаси, яко Пастырь Благ же и Милосерд.

Слава:

Блаженным надеждам причаститися, уготованным всем достойным Твоим, и тех житию подражати сподоби мя, Едине Человеколюбче.

И ныне, Богородичен:

Рукама нетленныма вообразивый мя, паки воз'образи непотребнаго зело, из чрева Твоего, Владычице, приим мя совершенне, яко Милосерд.

Кондак, глас 1:

Об'ятия Отча отверсти ми потшщися, блудно мое иждих житие, на богатство неиждиваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе, ныне обнищавшее мое не презри сердце. Тебе бо, Господи, во умилении зову: согреших, Отче, на небо и пред Тобою.

Песнь 7. Ирмос:

Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я Ангел, услышася уже уст ваших молитва.

Направи к себе пути моя, Блаже, и сердце мое обновлением божественнаго Духа, обетшавшаго назидай, святыни добротою украсив вопиющаго ти: благословен Бог отец наших.

За руку мя десную, яко Благ, взем, к житию, Тебе благоугодному, право ступати покажи, и к совершенству жития восходити, вопиющаго к Тебе: благословен Бог отец наших.

Леностно прежде препровождая мое житие окаянный, к Тебе Владыце ныне прихожду, на Твою надеявся благость и благоутробие Твое единое, и припадаю, взывая Ти: благословен Бог отец наших.

Слава:

Ядрилом креста и ветром Честнаго и Божественнаго Духа ко пристанищу настави Твоего славнаго хотения, и к небесному наследию, и сподоби пети Тебе: благословен Бог отец наших.

И ныне, Богородичен:

Спаса Бога, и миру Избавителя, Всечистая, родила еси, Егоже ныне моли, благолепием добродетелей, и светлостию, и постническою благодатию облещи поющыя: благословенна еси, Бога плотию рождшая.

Песнь 8. Ирмос:

Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющыя: благословите, вся дела Господня, Господа.

Победу нам на диавола, креста Твоего образ дал еси, в немже низлагаем онаго козни и лукавая шатания, зовуще: благословите, вся дела Господня, Господа.

Дал еси нам, еже мощи обновити благодать крещения, исповеданием, жития чистотою, слез пролиянием, и покаянием преисекренним, Человеколюбче.

Страсти плотския уму покорити, воздержанием и постничеством, подаждь рабом Твоим, образы доброты, удалением горшаго и непрестанным заповедий Твоих соблюдением.

Слава:

Свыше нам Твоего сыноположения образ обнови Божественнаго Твоего Духа действом и благодатию, яко Един Благопременитель, художеством человеколюбия, и премногия Твоея благости.

И ныне, Богородичен:

Расторгни пленицы прегрешений, и греховное рукописание, к божественному образу приходящаго тихостию, и благоговением, Пречистая, верою православною утвержденна, соблюдающи.

Песнь 9. Ирмос:

Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная, тем Всепетую Богородицу величаем.

Достойно званию и святому образу пожити, Слове Божий, подаждь ми, греха моего скверну и струпы прегрешений божественною Твоею благодатию очистив, Многомилостиве.

Спасе, яко именуемый, спаси мя, молюся чистым сердцем к Тебе приходящаго, и злобы моея тяготу от'емля, яко Един Щедр, милостивне упокой, якоже обещался еси, Всесильне.

Христос ныне дарует, Благ сый и Милосерд, к Нему приходящым божественная дарования, приступающым к божественному благоговейно благодати престолу, дар благости нетленныя подавая.

Слава:

Имеяй сопутствующую Твоему хотению силу, служители достойны нас покажи Евангелиа Твоего, Слове, и яже к Тебе обеты совершити, молитвами святых Твоих, Животодавче, сподоби.

И ныне, Богородичен:

Сына Твоего благосердаго, Пренепорочная, умоли, верно приходящаго к божественному образу, постническаго доспети, всеблагоговейно, многоцелебнаго конца, Тебе бо Пречистую Заступницу стяжахом.

Стихиры, глас 2.

Подобен: Егда от древа Тя:

Верою приходящаго к Тебе, Владыко, на стезю правды Твоея поставль, настави мя, яко Един Благоутробен, и люте падшаго мя, и низверженнаго множеством согрешений моих, Спасе, исправи, на Твое бо надеявся поспешение, ко ангельскому жительству сему прихожду, Человеколюбче.

Имеяй источник благих, грешных не хотяй, Христе, смерти, за неизреченную милость, но покаяние верным даровавый, познавшым пренепостижное смотрение Твое, приими приходящаго усердно к божественному Твоему образу и спаси человеколюбию Твоему припадающаго.

Стену прейду Тобою греха моего, Спасе, и избавлюся, Ты бо воздал еси мой долг, и ценою искупил мя еси плененнаго, благости показуя богатство, и милосердия бездну источити хотяй всем поющым Тя, Человеколюбче.

Слава, и ныне, Богородичен:

Всем предстательствуеши, Благая, прибегающым с верою в державный Твой покров, иного бо не имамы грешнии к Богу в бедах и скорбех присно заступления, обременени грехи многими, Мати Бога Вышняго; темже Ти припадаем, избави от всякаго обстояния рабы Своя.

 

На святей же Литургии, входу бывшу со Евангелием, хотяй прияти святый образ снимает главы своея покров, и сущыя на ногах каллиги, и сотворив метания три посреде церкве, станет тамо. По входе же прочтену бывшу тропарю дневному, абие поют антифоны сия, глас 4.

Антифон 1:

Хотех слезами очистити моих грехов, Господи, рукописание, и прочее живота моего покаянием благоугодити Тебе, но враг льстит мя и борет душу мою; Господи, прежде даже не погибну, спаси мя.

Кто обуреваемь и притекаяй ко пристанищу сему не спасется, или кто болезнуя и припадая ко врачевству сему не исцелеет? Содетелю всех и Врачу недужных, Господи, прежде даже не погибну, спаси мя.

Овча есмь словеснаго Твоего стада, и к Тебе прибегаю Пастырю доброму: взыщи мя заблудшаго, Боже, и помилуй мя.

Слава, и ныне, Богородичен:

От всяких бед избави нас, Благословенная Богородице, да вси вопием Ти: радуйся, Едина Заступнице душам нашим.

Антифон 2:

Во источнице тайнем паки рождения сыноположение приим и избавление, в лености житие и грехопадениих иждив, Блаже, ныне зову Тебе: слез покаяния источник ми даруй, и омый скверну моих прегрешений, Всесильне Спасе и Многомилостиве.

Буря греховная обдержит мя, Спасе, и ктому не терпя волнения, к Тебе припадаю Единому Правителю: яко Петрови руку ми простри человеколюбия Твоего и спаси мя.

Слава, и ныне, Богородичен:

Избави нас от бед наших, Мати Христа Бога, рождшая всех Творца, да вси вопием Ти: радуйся, Едина Предстательнице душам нашым.

Антифон 3:

Где есть мирское пристрастие, где есть привременных мечтание, не се ли сия зрим землю и пепел бывающая? Что убо труждаемся всуе? Почто не отвержемся мира и не последуем Зовущему: хотяй ити в'след Мене, да возмет крест свой, и живот вечный наследствует.

Стих: Приидите, чада, послушайте Мене, страху Господню научу вы.

Приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы; возмите иго Мое на себе, и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем, и обрящете покой душам вашым.

Стих: Заблудих яко овча погибшее.

Овча есмь словеснаго Твоего стада, и к Тебе прибегаю Пастырю Доброму: взыщи мя заблуждшаго, Боже, и помилуй мя.

Таже:

Приидите, поклонимся и припадем, и восплачемся пред Господем сотворшим нас, поюще Ему: аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

 

Сему поему, грядет приемляй схиму даже до святых дверий, и пред теми пад на земли ниц, не востает дондеже поются тропари сии, глас 4:

Господи, Господи, призри с небесе и виждь, и посети виноград сей, и соверши его, егоже насади десница Твоя.

Слава, и ныне, Богородичен:

Едина Чистая и Непорочная Дево, рождшая Бога без семене плотию, Того моли о спасении душ наших.

 

Посем:

Об'ятия Отча отверсти ми потшщися, блудно мое иждих житие, на богатство неиждиваемое взираяй щедрот Твоих, Спасе, ныне обнищавшее мое не презри сердце. Тебе бо, Господи, во умилении зову: согреших, Отче, на небо и пред Тобою.

 

По скончании же пения, настоятель воздвизает ниц лежащаго десницею, глаголя:

Бог Милосердый, яко Отец чадолюбивый, зря твое глубокое смирение и истинное покаяние, чадо, яко блуднаго сына приемлет тя кающагося и к Нему вторицею от сердца припадающаго.

Воставшаго же настоятель велегласно вопрошает, глаголя:

Что пришел еси, брате, вторицею припадая ко святому жертвеннику, и ко святей дружине сей?

Ответ: Желая жития совершеннейшаго постническаго, честный отче.

Вопрос: Желаеши ли сподобитися ангельскому образу, и сопричтен быти лику инокующих, и иноческия обеты усугублением пред Господем обновляти?

Ответ: Ей, честный отче.

Настоятель: Воистинну добро дело и блаженно избрал еси, но аще и совершиши е: добрая бo дела трудом стяжаваются, и болезнию исправляются.

Вопрос: Вольным ли своим разумом вторицею сицевым образом приступаеши ко Господу?

Ответ: Ей, честный отче.

Вопрос: Не от некия ли беды, или нужды?

Ответ: Ни, честный отче.

Вопрос: Отрицаеши ли ся вторицею мира и яже в мире по заповеди Господней?

Ответ: Ей, честный отче.

Вопрошает: Обещаеши ли ся вторицею в монастыри сем, или в немже ти от святаго послушания повелено будет, и в постничестве даже до последняго издыхания твоего пребыти?

Ответ: Ей, Богу содействующу, честный отче.

Вопрос: Обещаеши ли вторицею сохранити себе в девстве, и целомудрии, и благоговении даже до смерти?

Ответ: Ей, Богу споспешствующу, честный отче.

Вопрос: Обещаеши ли вторицею хранити послушание даже до смерти ко игумену и ко всей о Христе братии?

Отвещает: Ей, Богу споспешствующу, честный отче.

Вопрос: Претерпиши ли всякую скорбь и тесноту иноческаго жития, Царствия ради Небеснаго?

Ответ: Ей, Богу споспешствующу, честный отче.

Вопрос: Обещаеши ли вторицею пребыти в нестяжании и вольней Христа ради во общем житии сущей нищете, ничтоже себе самому стяжавая, или храня, разве яже на общую потребу, и се от послушания, а не от своего произволения?

Ответ: Ей, честный отче, пребуду, Богу споспешствующу.

И абие оглашение:

Виждь, чадо, каковы обеты вторицею даеши Владыце Христу: Ангели бо приидоша невидимо, написующе исповедание твое сие, о немже имаши истязан быти во Второе Пришествие Господа нашего Иисуса Христа. Сказую убо тебе всесовершенное житие, в немже по подобию Господне жительство является, засвидетельствуя яже подобает ти хранити и ихже подобает бегати. Отречение убо мира и сущих в мире ничтоже ино есть, по реченному, разве креста и смерти обещание; веждь убо себе от днешняго дне распята и умерщвлена быти мирови, совершеннаго ради сугубаго отречения: отрицаеши бо ся родителей, братий, жены, чад, отча сродства, содружества другов обычных, сущих в мире мятежей, попечений, стяжаний, имений, тщетныя и суетныя сласти же и славы, и отврещися имаши не точию предреченных, но и своея души по глаголу Господню, глаголющу: иже хощет по Мне ити, да отвержется себе, и возмет крест свой, и последует Ми. Аще убо воистинну последовати Ему изволил еси, и аще неложно нарещися Того ученик желаеши, уготовися от нынешняго времене, не ко отрадам, ни безпечалию, ни к пищам, ниже ко иному чесому от сущих на земли красных же и сладких, но к подвигом духовным, к воздержанию плоти, к очищению души, к нищете духовней же и телесней, ко плачу благому, ко всем скорбным и болезненным, радостотворнаго по Бозе жития; ибо алкати имаши, и жаждати, и наготу терпети, досаду же под'яти и поругание, поношение и гонение, и во многи ины впасти напасти, имиже сущий по Бозе живот начертавается; и егда сия вся постраждеши, радуйся, рече Господь: яко мзда твоя многа на небесех есть. Радостию убо радуйся, и веселием веселися, яко днесь избра тя, и отлучи тя Господь Бог от мирскаго жития, и постави тя якоже пред Лицем Своим, в предстоянии иноческаго чина, в воинстве ангеловиднаго жития, в высоте небоподражательнаго жительства, Тому ангельски служити, и Тому всецело работати, горняя мудрствовати, горних искати, наше бо житие, по апостолу, на небесех есть. Оле новаго звания! Оле дара тайны! Второе крещение приемлеши днесь, брате, богатыми Человеколюбца Бога даровании, и от грехов своих очищаешися, и сын света бываеши, и Сам Христос Бог наш радуется со святыми Своими Ангелы о покаянии твоем, закалая тебе тельца упитаннаго. Достойно прочее званию ходи, устранися от суетных пристрастий, возненавиди в долняя влекущую тя похоть, все свое желание преложи к небесным, отнюд не возвращайся вспять, да не будеши столп сланый, яко жена Лотова, (или якоже пес на своя блевотины возвращаяйся), и исполнится на тебе слово Господне, глаголющее, яко никтоже возложив руку на рало, и обращься вспять, управлен есть в Царствии Небеснем. Несть бо ти мала беда обещавшемуся ныне вся предреченная хранити, потом же нерадити о обетовании, или на первое житие возвратитися, или отца твоего духовнаго разлучитися, и сопостящихся братий, или туне хотящу в небрежении иждити дни своя, понеже тяжчайшее обрящеши осуждение, паче первых на Страшнем и неумытнем судищи Христове, елико множайшия благодати насладишися ныне, и лучши ти бе, по реченному, не обещатися, нежели обещавшуся не отдати. Ниже паки мни, яко в мимошедшем времени здешняго пребывания довольно подвизался еси к невидимым силам вражиим, но веждь, яко наипаче отныне приимут тя множайшии подвизи к бранем его, никакоже убо тя победити возможет огражденна тя обрет, к наставляющему тя верою крепкою, и любовию, и ко всякому послушанию и смирению правотою. Сего ради да отидет от тебе всякое непослушание, прекословие, гордыня, рвение, ревность, зависть, ярость, кличь, хула, тайноядение, дерзновение, особное дружество, безчиние, любопрение, роптание, шептание, притяжание себе самому особное, аще и малыя коея и окаянныя вещи, и друзии вси злобнии виды, ихже ради приходит гнев Божий на таковая деющих, и вкоренятися начинает в них душам тлитель. Паче же вместо сих стяжи подобающая святым: братолюбие, безмолвие, кротость, молчание, благоговение, поучение и размышление божественных словес, и чтение, соблюдение сердца от лукавых помыслов, делание по силе, воздержание, и терпение даже до смерти, и на негоже отца обетование свое возложил еси, и первое и последнее исповедание, сердечных таин твоих николиже от него сокрывай, но всегда открывая ему сия исповедай, якоже Божественная писания глаголют: крещахуся бо, рече, исповедающе грехи своя.

Главная >> О монашестве >> Чин пострижения в великую схиму

Страницы:    1    2   3

Главная >> О монашестве >> Чин пострижения в великую схиму.